|
Post by Nora on Oct 3, 2017 18:40:45 GMT 2
03.10.2017 Noran mietteitä kilpailemisestaMä oon tehnyt päätöksen, Visionissa on niin paljon potentiaalia, että mun on pakko alkaa kisaamaan sillä. Ite oon sillä vasta parit Helppo B -radat startannut, mutta Elle on mennyt Visionilla jo Helppo A:ta. Ekat kisat niillä oli 09.09.2017, silloin sijoitus oli 7/37, ihan superhyvin siis! 17.09.2017 oli toiset kisat ja silloin ne sijoittu 8/31, voitte vaan arvata miten ylpee olin mun vähän pulskasta putesta. Kolmannet kisat oli 23.09.2017 ja silloin rata meni ihan ok, ei niin hyvin kuin ekoilla kerralla. Siellä sijoitus oli 22/30, ei mikään kamala kuitenkaan. Koska Vision on mennyt hyvin ja se on oikeasti Helppo A-tasoinen, on munkin pakko uskaltautua sillä kisaradoille.
Kyllä mä vähän oon esteitäkin ajatellut kisata, vaikka enemmän koulu onkin mun juttu. Menin ilmottamaan sitten mut Visionilla 12.10.2107 järjestettäviin koulukisoihin. Meen K.N. Specialin ja Elle tulee mukaan sekä Xantosilla että Dessalla. Elle vetää Xantosin ja Visionin kisapaikalle ja Kaisu lupasi tulla mukaan sen verran, että kuljettaa Dessan. Pakko ottaa Elleltä pari yksityistuntia ennen kisoja, jotta kaikki varmasti sujuu hyvin. Oltiinhan me just Newen harjotuskisoissakin Visionin kanssa ja ne meni ihan kivasti, mutta ne oli kotikisat ja meininki oli superrentoa.
No, kai mun kisaura alkaa ihan hyvin. Pakkohan se on Vision päästä näyttämään potenttiaaliaan! ~ Nora
|
|
|
Post by Nora on Oct 15, 2017 12:17:27 GMT 2
15.10.2017 Tänään kentällä Visionin kanssa ratsastaessani oli todellakin olo kuin kouluratsastajalla. Elle koko kesän läpiratsasti oria usein ja koulutti eteenpäin ja nyt on tarkoitus minun jatkaa hommaa. Olimme 12.10.2017 koulukilpailuissa ja ratsastin radan K.N. special. Rata sujui todella hyvin ja sijoituimme lopulta toisiksi ja saimme matkasta mukaan komean ruusukkeen. Se rata ehdottomasti kohotti itsetuntoani ja seuraavaksi pitääkin alkaa ilmoittautua Helppo A -tason kilpailuihin.
Visionista on kasvanut kyllä hurjan komea ori ja minun on pakko päästä näyttämään sen todellista potentiaalia. Mielessäni on alkanut pyöriä ajatus orin kantakirjaamisestakin, niin herra saattaisi päästä aktiivisempaankin jalostuskäyttöön. Eteenkin Visionin harja on kasvanut ihan hervottomasti ja jos se tuosta vielä pitenee, pitää alkaa melkein harkita harjan lyhentelyäkin.
//Upea kuva! Ihan mahtavat värit! <3 ~W
|
|
|
Post by Nora on Feb 8, 2022 15:06:28 GMT 2
08.02.2022 Uusi kaveri
Tottakai tänään minulla oli ollut aamupäivällä muuta menoa, enkä ollut päässyt paikalle, kun Newerraan saapui uusi hevonen. Muuten asia ei olisi minua mietityttänyt sen kummemmin, mutta kyseinen nuori suokkiori tulisi Visionin ja Mekun kaveriksi. Pojat olivat olleet pitkään samassa tarhassa Fiercen kanssa, mutta Elle oli vaihtanut riiviön Röllin ja Blazen seuraksi, jotta kaikki suokit pääsisivät samaan tarhaan.
Parkkeerasin autoni parkkipaikalle ja huomasin siellä vielä olevan vieraan auton. Pari tuttua Ellen hevosten vuokraajia oli myös paikalla. Suuntasin itse kulkuni kuitenkin suoraan latotallille, jossa näinkin aidan vieressä seisoskelemassa uuden naisen. "Moikka vihdoin! Sä taidatkin olla uuden suokin omistaja?" huikkaan iloisesti jo kaukaa. "Hei, kiva tavata. Mä olen Maria. Juu, Vallu tuli mulle tänään, ihan uusi tuttavuus siis", nainen hymähtää ja kääntyy minua kohti. "Mä oon Nora, tallityöntekijänä toimin täällä. Tuo pitkäharjaisempi on mun Vision, Meku on mun poikaystävän Erikin", kerron hymy huulillani. Vision huomaa minut ja jättää uuden tulokkaan rauhaan. Se hörähtää pirteästi ja ravaa luokseni aidan viereen herkkujen toivossa. Kaivan taskustani heppanamin, jonka törkkään tukkajumalan suuhun. "Onks pojat antanut Vallun olla rauhassa?" kysyn Marialta rapsuttaessani Visionin otsaa sen muhkean otsatukan alta. "Yllättävän nätisti, ajatellen että kaikki on oreja. Vision vaikuttaa ottavan pomon roolia", Maria vastaa. "Hah, yllättävää! Vision on todellisuudessa aikamoinen nössö, ei se kauaa jaksa. Mekussa on enemmän johtaja-ainesta. Ne on ollut kavereita jo varmaan viisi tai kuus vuotta, joten tuntevat toisensa hyvin. Ne on kuitenkin tähän mennessä ottanut kaikki uudet aina hyvin vastaan. Nää orit tuntuu tosi tyytyväisiltä tääl latotallin puolella. Niitten ei tartte murehtia tammoista, saa vaan elää omassa poikamiesboxissaan", kerron hyväntuulisesti. "Kiva kuulla. Sä ootkin vissiin ollut täällä sit jo aika kauan?" Maria kysyy uteliaasti. "Juu, saavuttiin Visionin kanssa 2016. Oon Ellen vanha tuttu, oon varmaan yks sen ensimmäisiä vakkarivalmennettavia. Kun Elle siirtyi täällä omistajaksi, niin se palkkasi mutkin tallihommiin. Erik oli talliorjana jo entisen omistajan aikoihin", kerron hymyillen muistellessani ensimmäisiä vuosiani täällä.
Jatkamme hetken juttelua, jonka jälkeen molemmille alkaa tulla vähän kylmä. "Hei, mun pitäis lähteä jakamaan päiväheiniä tonne pihan puolelle, mut oli tosi kiva tavata", sanon vilkaistuani kelloani. "Juu, mene vaan. Mä katselen vielä hetken miten heillä menee ja lähden sitten ainakin käväisemään kotona", Maria hymähtää. "Jos muuten tarttet joskus vaikka maastokaveria, niin me Visionin kanssa lähdetään tosi mielellään!", huikkaan vielä perääni, kun olen jo puolessa välissä tietä kävelemässä päätallin puolelle.
Jaettuani päiväheinät, suuntaan Ellen ovelle koputtamaan. Nainen avaa nopeasti ja päästää minut sisään. Tuttuun tapaan kävelen suoraan tämän keittiöön keittämään itselleni kupillisen teetä. Vaihdamme Ellen kanssa rauhassa kuulumisia ja odottelen että hevoset saavat syödä heinänsä rauhassa. Seuraavana aktiviteettina minulla olisi edessäni Donnan ratsastus.
|
|