elisa
uutukainen
|
Post by elisa on Apr 17, 2020 11:32:59 GMT 2
Zip Zapper "Zappa"Synymäaika: 05.05.2010, 10v Rotu, sukupuoli: Kanadanpuoliverinen, ruuna Väri, säkäkorkeus: Villiruunikko, 160cm Koulutustaso: VaB, 140cm, CIC3 Omistaja: Elisa Varrio Zappan omat sivut
|
|
elisa
uutukainen
|
Post by elisa on Apr 25, 2020 18:38:21 GMT 2
25.04.2020Zappa oli kotiutunut Newerraan hienosti. Lauantaiaamuna starttasimme matkamme kohti Storywoodsia aamuauringon ensimmäisten säteiden vasta kutitellessa auton konepeltiä. Äidin mielestä tekisi hyvää startata vielä yksissä koulurataharjoituksissa ennen Ruotsin Hanami Weekeille lähtöä. Äiti oli lupautunut kuskaamaan, auttamaan ja tietysti myös maksamaan matkan kustannukset. Opiskelijabudjetilla ei juurikaan hevosta ylläpidetty. Perillä Storywoodsissa olimme hieman yhdeksän jälkeen. Ehdimme katsella Helppo C luokkaa hetkisen ennen kuin oli aika laittaa Zappa valmiiksi. Ruuna oli matkustanut kiltisti, mutta uusi paikka ihmetytti sitä. Se heitteli päätään jo kun satuloin sitä ja saatoin vain toivoa, että se rauhoittuisi lämmittelyn aikana. En minä oikeastaan mikään kouluratsastaja ollut, vaikka äiti sitä olisikin toivonut. Lämmittelyn aikana sain Zappan onneksi rauhoittumaan hieman. Vaativa B ratana ei ollut haastava, mutta Zappa ei liikkunut niin lennokkaasti kuin olisin halunnut. Jännitin ruunan hermostumista, enkä sen vuoksi saanut istuntaani niin hyväksi kuin olisin tahtonut. Keskikäynti jäi vähän nykiväksi, eikä loppupysähdys tullut tasaisesti neljälle jalalle. Tuomarit palkitsivat meidät kuitenkin 71%, joka oli meidän ennätyksemme tähän mennessä. Äiti oli tyytyväinen toiseen sijaamme, vaikka tarkkasilmäisenä hän olikin nähnyt jännittyneen kehonkieleni. "Olisit rentoutunut paremmin siellä Zappan selässä, niin olisitte voittaneet", äiti tokaisi. "Mmh.. Zappa hermostuu vain niin monesti ja helposti", vastasin empivästi. "Sinustahan se vain on kiinni. Treenatkaa enemmän", äiti totesi ja starttasi auton. Edessä olisi pitkä ja hiljainen matka kohti Newerraa.
|
|
elisa
uutukainen
|
Post by elisa on May 4, 2020 14:05:03 GMT 2
Matkakuumetta ja etukäteisjännitystä Matka Markarydiin Hanami Weekille oli loputtoman pitkää keikutusta. Voin pahoin jo laivalla, eikä olo helpottanut lainkaan vielä kovalla maallakaan. Meillä olisi edessä kisarupeama maanantaina ja tiistaina, muutaman päivän tauko ja uudelleen kisat perjantaina ja lauantaina. Haukottelin leveästi, siirsin tyynyn vasten ikkunaa ja painoin pääni tyynyyn. Nukuin levotonta unta, jossa olin unohtanut pakata puolet tavaroista ja unohtanut Zappankin Newerraan. Tarkastelin maanantain lähtölistaa hermostuneena. Starttasimme 120cm luokassa alkupäässä ja hermostutti nähdä äärettömästi tuttuja nimiä, joista olin aiemmin lukenut vain lehdistä, somesta tai jodelin juoruista. Minun jälkeeni starttasi Salma Stjärndahl Bonniella ja muutaman ratsukon päässä oli itse Alexander Rosengård. Minulla ei tainnut olla juurikaan mahdollisuuksia sijoille, mutta kokemus olisi kuitenkin arvokasta. Vaativa B luokassa starttasimme yhtälailla alkupäässä. Tuttuja nimiä vilisi siinäkin luokassa, muun muassa Heidi Näyhöä seurasin instagramissa. Mikähän se Heidin lapsen isän nimi olikaan ja ratsastiko hänkin täällä? En saanut kuollaksenikaan miehen nimeä mieleen. Näyhön lisäksi samassa luokassa olivat Trevor Andrews, Eva Schatz ja hirmuisesti muitakin huippuratsastajia. Vieläköhän osallistumisen ehtisi perua?
|
|